09/11/2022
''Nature has to be part of my life. Throughout all my adventures one of my goals has been to inspire people, the younger generations, to get out there.'' Xavier de le Rue - een bekende naam in de snowboardwereld - deed deze uitspraak in het blad van Thule, genaamd: Pathos & Passion. Het is een treffende quote die de drijfveer van Thule samenvat: mensen inspireren om gezond en actief te leven. Het actieve leven maakte ook een groot deel uit van Erik Thulin - de oprichter van het merk - die zelf visgereedschap ontwierp. Sinds 1962, twintig jaar na de oprichting, introduceerde Thule hun dakdragers die het leven van de buitenmens gemakkelijker maakte.
Tussen 1942 en het heden lopen er vier kernwaarden als een rode draad door de tijdslijn van Thule's bestaan. Kwaliteit, veiligheid, design en gebruiksgemak zijn terug te vinden in elk product van Thule. De kwaliteit wordt getest in het Thule Test Center™ (hoe ze dat doen zie je hier!). Hier zijn 25 testnormen opgenomen die zelfs de ISO-normen overtreffen. Niet alleen apparatuur test de producten. De Thule Crew - bestaande uit mensen uit de top van verschillende sporten en beroepen - nemen de producten als eerst in gebruik. Met hun feedback krijgt Thule de mogelijkheid om hun producten nog verder te verfijnen op de gebieden van de vier kernwaarden.
Van een merk dat is ontstaan in het mooie natuurgebied Småland, kan je milieuvriendelijkheid verwachten. Naast milieuvriendelijkheid wordt er ook rekening gehouden met de werkomstandigheden van medewerkers. Door middel van doelen probeert Thule hun betrokkenheid bij milieu en samenleving meer kracht bij te zetten. Om die doelen te verwezenlijken is er onder andere geïnvesteerd in het verminderen van CO² uitstoot. De fabrieken in Europa, Brazilië en de VS worden hiermee steeds verbeterd. De internationale standaard van bluesign® system helpt hierbij. Bluesign® system ondersteunt bij het meetbaar maken van KPI's. Hierdoor kan Thule hun uitstoot blijven verminderen, het te gebruiken materiaal verduurzamen en de arbeidsveiligheid verbeteren. Leveranciers van Thule moeten voldoen aan hun gedragscode, die is opgesteld om de mensenrechten van de fabrieksmedewerkers van leveranciers te beschermen.
Hoewel het merk is ontstaan in 1942, verkoopt het relatief kort reisartikelen en rugzakken. In 2010 voegden ze de tassen- en koffercategorieën toe aan hun assortiment, waarmee Thule gebruiksvriendelijkheid aan een breder publiek presenteert. Gebruiksvriendelijkheid gaat hand in hand met veelzijdigheid bij de rugzakken uit de Thule Aion serie. De aanwezigheid van het laptopvak en het opbergvak/tussenschot brengen het hedendaagse werkleven en het actieve leven samen in één voorwerp (check hier hun instructiefilmpje van de tas). Het schakelen van bureau naar beweging is door Thule een kleine stap. Een bijkomend voordeel van de Thule Aion collectie is dat alle artikelen in deze serie zijn gemaakt van 100% gerecycled materiaal. De tas houdt zichtbaar zijn ervaringen vast naarmate hij ouder wordt. Dit komt door de robuuste en duurzaam gewaxte canvasstof. Een PFC-vrije, waterbestendige afwerking maakt de tas klaar voor de buitenwereld. Het bluesign® certificaat is ook gegeven aan de Thule Aion serie. Dit betekent dat de Thule Aion producten werkers, consumenten en het milieu beschermt.
Deze en andere series van Thule worden ook regelmatig genoemd bij de r/onebag community op Reddit (ruim 501.000 leden). Deze community omschrijft zichzelf als ''a minimalist urban travel community devoted to the idea of lugging around less crap; onebag travel. Fewer items, packed into a single bag for ease of transport to make travelling simpler with more focus on the experience than the logistics.'' Met name de 40L zijn dus ook goed te gebruiken voor het reizen. De koffers en reistassen zijn dat natuurlijk ook.
De handbagage koffer uit de Thule Subterra collectie heeft bijvoorbeeld een compressiepaneel waardoor de ruimte binnenin beter benut kan worden. Dit en andere handigheden van deze handbagage koffer zijn te zien in dit filmpje. De Thule Aion handbagage koffer is eveneens gebruiksvriendelijk. Ook daar is een instructiefilmpje van te zien.
Door het maatschappelijk verantwoord ondernemen, het design, het zorgvuldig testen van hun producten en de gebruiksvriendelijkheid zijn wij fan geworden van het merk Thule. Jij ook?
BEL 0172 - 447 517 (5 dagen per week bereikbaar) of zoek een winkel bij jou in de buurt
Kom gezellig langs in één van onze
onze 28 winkels.
Vind een winkel bij
jou in de buurt.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief. Mis geen van onze aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes.
(uitschrijven is altijd mogelijk)