Menu

Reparaties

Wij hebben een aparte afdeling waar jouw reparatieverzoek in behandeling wordt genomen. Mocht een artikel defect raken, dan kunnen wij je op deze manier optimaal van dienst zijn. Wij staan voor je klaar en streven er altijd naar om tot een juiste oplossing te komen, ook buiten de garantietermijn. 

Wij hanteren bij een reparatieverzoek het volgende stappenplan:
1. Je kunt jouw artikel ter reparatie aanbieden bij één van onze 28 winkels. 

2. Het winkelpersoneel neemt je reparatieverzoek in behandeling. In het geval dat een artikel niet onder de garantie valt, kan je in de winkel een prijsopgaaf afspreken. Als het reparatiebedrag hoger uitvalt dan wat je hebt afgesproken, wordt je hier vooraf over geïnformeerd.

3. Afdeling Reparatie streeft ernaar het gerepareerde artikel binnen 20 werkdagen bij je terug te bezorgen. Aangezien sommige artikelen voor reparatie naar het buitenland gestuurd dienen te worden, kan het voorkomen dat je reparatie langer weg is. Het is mogelijk dat het door u ingeleverde product vernietigd wordt als het niet te repareren is en u een nieuw/ander product krijgt. Als u dit niet wilt, laat ons dit dan weten.

4. De desbetreffende winkel neemt contact met je op zodra je jouw gerepareerde artikel kunt ophalen. 

*Onze reparatieafdeling neemt alle reparatieverzoeken aan, maar kan niet garanderen dat het ook daadwerkelijk mogelijk is een artikel te repareren.

Garantiedienst
Als je aanspraak wilt maken op een garantiedienst dien je in het bezit te zijn van een geldig aankoopbewijs. Denk hierbij aan een kassabon, factuur of bankafschrift. Mocht je niet meer in het bezit zijn van je aankoopbewijs maar sta je wel geregistreerd in ons klantenbestand, dan is het mogelijk om je aankoopbon te achterhalen. Dit geldt tevens voor aankopen die via onze webshop gedaan zijn.

Mocht je niet in het bezit zijn van een aankoopbewijs of is de garantietermijn verlopen, dan kunnen er kosten verbonden zijn aan de reparatie van jouw artikel. 

Reparatie Webshop bestelling
Als je een artikel dat defect is geraakt via onze webshop hebt gekocht, dan kan je deze bij de dichtstbijzijnde winkel ter reparatie aanbieden (zie bovenstaand stappenplan) of aan ons retourneren via ons antwoordnummer. Hoe je dit laatste kunt doen lees je hier: verzenden en retourneren.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij je om voor het opsturen van het artikel een e-mailadres met klachtomschrijving en een foto van het mankement te sturen naar: reparatie@vanostassenenkoffers.nl

Transportschade?
Ontstane schade door transport of slijtage valt niet binnen de garantiedienst van het artikel. Indien reparatie mogelijk is, kunnen hier eventueel kosten aan verbonden zijn.

Gezien de nogal eens ruwe behandeling van reisbagage door taxi- of buschauffeurs, en in het bijzonder door personeel  van vliegmaatschappijen, adviseren wij je dan ook het volgende:

- Controleer altijd jouw reisbagage op opgelopen schade wanneer je deze weer ter hand wordt gesteld, danwel na het afnemen van de transportband. Je kunt in het bijzonder letten op het volgende: afgescheurde handvatten of riemen, winkelhaken, scheuren, deuken, defecte wielsystemen en/of trekstangen.

- Bij constatering van een defect of beschadiging, dit direct melden bij de vervoerder.  Het claimen van de schade kan bij de balie van de desbetreffende vliegtuigmaatschappij in de aankomsthal. De schade kan vaak door de winkelier gerepareerd worden en de reparatiekosten kun je dan declareren bij de desbetreffende vervoerder.

- Bewaar je kassabon altijd bij jouw reispapieren, zodat je bij eventuele schade of het zoekraken van jouw reisbagage deze kunt overleggen.

Cijfercombinatie koffer vergeten?
Als je de cijfercombinatie van jouw koffer bent vergeten, kan je met jouw koffer bij één van onze winkels terecht. Het winkelpersoneel zal vervolgens proberen om de koffer voor je te openen. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om naar één van onze winkels te gaan, neem dan contact op met onze reparatieservice.

Je kunt afdeling reparaties op de volgende manieren bereiken:
E-mail: reparatie@vanostassenenkoffers.nl
Telefoon: 0172-447546

Openingstijden reparatieservice:
Maandag t/m vrijdag: 09.00 uur - 16.30 uur


BEL 0172 - 447 517 (5 dagen per week bereikbaar) of zoek een winkel bij jou in de buurt