Klantenservice

Van Os tassen en koffers

Curieweg 21-25 
2408 BZ Alphen aan den Rijn

Stel je vraag en wij proberen je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien.
Ma t/m Vr 08.00 - 21.00 uur
Za 08.30 - 17.00 uur

KVK-nummer: 60900296
BTW-nummer: 8541.10.653

Telefoonnnummer per filiaal, klik hier
0172 - 447 517 (klantenservice)

VEEL GESTELDE VRAGEN

Bestellen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Als u een artikel heeft gevonden dat u graag wilt kopen, kunt u het heel gemakkelijk toevoegen aan uw winkelmand door op ‘Plaats in winkelmand’ te klikken. U kunt vervolgens door winkelen of klikken op ‘Afrekenen’, waarna u in de winkelmand terecht komt. Als u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u die in de winkelmand invoeren. De bijbehorende korting wordt dan direct verrekend. Volg vervolgens de stappen in de winkelmand om uw bestelling af te ronden.

Ben ik verplicht mij te registeren voor een online bestelling?

In stap 2 van de winkelmand wordt gevraagd naar uw adresgegevens. U kunt op onze webshop altijd bestellingen plaatsen zonder daarbij een account aan te maken. Nadeel hiervan is dat u, mocht u meerdere bestellingen bij ons plaatsen, steeds opnieuw uw gegevens moet invoeren. Wilt u met de door u ingevoerde gegevens direct een account maken? Vink dan het vakje aan waar ‘Ja, onthoud mijn gegevens voor toekomstige bestellingen’. U wordt vervolgens gevraagd een wachtwoord op te geven voor uw account. Als u vervolgens op ‘Verder naar overzicht’ klikt, is uw account aangemaakt.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik op de homepage op ‘Inloggen’ en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul vervolgens het e-mailadres in dat gekoppeld is aan uw account. U ontvangt op dit e-mailadres vervolgens de stappen die u moet nemen om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Zijn alle prijzen op de webshop inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op de webshop zijn inclusief BTW.

Betaalmogelijkheden
Ik kan niet inloggen, hoe betaal ik het artikel dat ik wil bestellen?

Als het niet lukt om in te loggen of om een nieuw wachtwoord aan te maken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op werkdagen is de klantenservice bereikbaar van 08.00 tot 21.00 en op zaterdag van 08.30 tot 17.00. De klantenservice zal u vervolgens door het proces van het plaatsen van een bestelling heen leiden.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Onze webshop maakt gebruik van Buckaroo. Buckaroo is zowel in 2014, 2015 als 2016 uit het Emerce Top 100 onderzoek als Beste Payment Provider van Nederland gekomen. Via Buckaroo is onze webshop momenteel aangesloten op de volgende betaalmiddelen:
- iDEAL
- American Express
- Giropay
- Bankoverschrijving
- VVV-Giftcard
- Fashioncheque 

Kan ik mijn Van Os tassen en koffers cadeaubon online inwisselen?

Het is nog niet mogelijk om uw Van Os tassen en koffers cadeaubon online in te wisselen. Wij zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van deze optie.

Kan ik online betalen met een VVV-bon?

De VVV-bon en VVV-Giftcard zijn twee verschillende cadeaubonnen. De VVV-bon kunt u in één van onze 31 winkels verzilveren. Als u in het bezit bent van een VVV-Giftcard, kunt u die in onze webshop gebruiken.

Bezorgen
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Als u uw bestelling hebt geplaatst doen wij er alles aan om uw pakket zo snel mogelijk gereed te maken voor verzending. Het kan echter voorkomen dat het door u bestelde artikel niet op voorraad is op ons magazijn, maar in één van onze 31 winkels. Wij zullen er dan alles aan doen om het door u bestelde artikel naar het magazijn over te brengen, om het vervolgens naar u te verzenden.

Zodra uw bestelling door ons is verwerkt ontvangt u een bevestigingsmail met daarin een track & trace code. U kunt hiermee uw bestelling volgen, tot het moment van afleveren. 

Worden er bezorgkosten gerekend?

Als je jouw bestelde artikel in Nederland laat bezorgen is verzending gratis tenzij jouw bestelling volledig uit Sale artikelen bestaat. Bij een bestelling die volledig uit Sale artikelen bestaat wordt er een verzendbijdrage van €3,95 in rekening gebracht.

Voor pakketten die buiten Nederland moeten worden bezorgd, rekenen wij de volgende verzendkosten:

België, Duitsland, Luxemburg: €4,95
Engeland, Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk: €12,50
Italië: €13,50
Zweden: €15,00
Noorwegen, Zwitserland: €20,00
Portugal: €25,00

Kan ik mijn online aankoop ook afhalen in de winkel?

U kunt uw aankoop momenteel nog niet afhalen in één van onze 31 winkels. Wij zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van deze optie.

Kan ik mijn aankoop ook afhalen bij een PostNL afhaalpunt?

Het kan voorkomen dat u niet thuis bent als een pakket wordt bezorgd. Wanneer u en de buren ook bij de tweede bezorgpoging niet thuis zijn, kunt u uw pakket binnen twee weken afhalen op een dichtbijgelegen Postkantoor of Pakketpunt.

U heeft twee weken de tijd om uw pakket op het Postkantoor op te halen, daarna gaat het retour naar de afzender. Vergeet niet uw legitimatiebewijs mee te nemen wanneer u uw pakket ophaalt.

Kan ik mijn pakket ook laten afleveren in het buitenland?

Ja, dat kan. Voor pakketten die buiten Nederland moeten worden bezorgd, rekenen wij de volgende verzendkosten:

België, Duitsland, Luxemburg: €4,95
Engeland, Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk: €12,50
Italië: €13,50
Zweden: €15,00
Noorwegen, Zwitserland: €20,00
Portugal: €25,00

Contact
Hoe kan ik contact met Van Os tassen en koffers opnemen?

U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op doordeweekse dagen is de klantenservice bereikbaar van 08.00 tot 21.00 en op zaterdag van 08.30 tot 17.00. 

U kunt onze reparatieservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar reparaties@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 546. Op doordeweekse dagen is de reparatieservice bereikbaar van 08.00 tot 16.30 en op zaterdag van 08.30 tot 17.00.

Hoe kan ik mij aanmelden of afmelden voor de nieuwsbrief?

Als u op de hoogte wilt blijven van acties, nieuwtjes en aanbiedingen, kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief. Onderaan onze homepage vindt u een grijze balk waar u zich met uw e-mailadres kunt inschrijven voor de nieuwsbrief. U kunt zich op ieder moment weer uitschrijven voor de nieuwsbrief.

Waar kan ik een klacht indienen?

Wij doen er altijd alles aan om u van First Class Service te voorzien. Bent u desalniettemin niet tevreden over onze service, horen wij dit graag. Wij zullen er dan alles aan doen om u alsnog zo goed mogelijk van dienst te zijn. U kunt een eventuele klacht indienen bij onze klantenservice. U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op werkdagen is de klantenservice bereikbaar van 08.00 tot 21.00 en op zaterdag van 08.30 tot 17.00. 

Waar kan ik een beoordeling achterlaten?

Wij horen graag hoe u het bestellen op onze webshop heeft ervaren. U kunt een beoordeling achterlaten op onze KiyOh klantbeoordelingspagina, via https://www.kiyoh.nl/van_os_tassen_en_koffers/. U vindt hier ook de beoordelingen van voorgaande klanten.

Garantie
Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

De fabrieksgarantie op de artikelen in onze webshop is verschillend per merk. Iedere leverancier hanteert namelijk een andere garantie. Bij ieder artikel in onze webshop staat apart vermeld wat deze fabrieksgarantie is. Daarnaast geldt voor alle artikelen die u bij ons koopt, de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

Wat zijn de mogelijkheden als mijn aankoop na de garantieperiode defect gaat?

Als uw aankoop na de garantieperiode defect gaat, kunt u met het artikel naar één van onze 31 winkels gaan. Het winkelpersoneel kan vervolgens een reparatieaanvraag voor u doen. U wordt ter plekke geïnformeerd over de kosten en de duur van de reparatieprocedure.

Klachten
Hoe kan ik een klacht indienen?

Allereerst betreuren wij het dat u een klacht heeft over ons product en/of dienstverlening. Hebt u onverhoopt toch een klacht, kunt u dit melden bij onze klantenservice. U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 24 uur in behandeling nemen en wij zullen hier uiterlijk binnen 48 uur inhoudelijk bij u op terugkomen.

Op doordeweekse dagen is de klantenservice bereikbaar van 08.00 tot 21.00 en op zaterdag van 08.30 tot 17.00. Wij zullen uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Let op: U krijgt per mail geen ontvangstbevestiging van ons.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag: www.sgc.nl Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
 

Overige vragen
Reparaties (0172-447 546)
Hoe kan ik de repartieservice bereiken?

Je kunt onze reparatieservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een e-mail te sturen naar reparatie@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 546. Op doordeweekse dagen is de reparatieservice bereikbaar van 08.00 uur tot 16.30 uur.

Mijn webshopaankoop is kapot of beschadigd aangekomen, wat kan ik het beste doen?

Als jouw webshopaankoop bij aflevering kapot of beschadigd is, nemen wij de volledige verantwoordelijkheid op ons. Je kunt het artikel ruilen of retourneren in een winkel bij je in de buurt of je kunt het retour sturen door het retourformulier in te vullen en de verdere instructies op het formulier te volgen.

Bij retour sturen kan je vervolgens contact opnemen met onze klantenservice om te bepalen of je jouw geld terug wilt, of dat je een vervangend artikel wenst te ontvangen. Je kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op doordeweekse dagen is de klantenservice bereikbaar van 08.00 tot 21.00. Op zaterdag is de klantenservice bereikbaar van 08.30 tot 17.00.

Waar moet ik met mijn defecte artikel naartoe?

Als het door jou aangekochte artikel na gebruik defect is, kan je bij één van onze 31 winkels terecht. Het winkelpersoneel kan vervolgens een reparatieaanvraag voor je doen. Je wordt ter plekke geïnformeerd over eventuele kosten en de duur van de reparatieprocedure.

Hoe open ik mijn koffer als ik de cijfercombinatie niet meer weet?

Als je de cijfercombinatie van jouw koffer bent vergeten, kan je met jouw koffer bij één van onze 31 winkels terecht. Het winkelpersoneel zal vervolgens proberen om de koffer voor je te openen. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om naar één van onze winkels te gaan, neem dan contact op met onze reparatieservice. Je kunt onze reparatieservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een e-mail te sturen naar reparatie@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 546. Op doordeweekse dagen is de reparatieservice bereikbaar van 08.00 tot 16.30.

Wat is de status van mijn reparatie die ik in de winkel ingeleverd heb?

Het streven is om jouw reparatieaanvraag binnen 15 werkdagen te behandelen Aangezien wij een deel van de te repareren artikelen opsturen naar een leverancier in het buitenland, is het lastig om altijd in te schatten wat de status is van jouw reparatie. Iedere leverancier hanteert namelijk een andere procedure. 

Ruilen en retourneren
Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?

Als u onverhoopt niet (volledig) tevreden bent over het door u bestelde artikel kunt u uw bestelling ruilen of retourneren in één van onze 31 winkels. U kunt het pakket binnen Nederland kosteloos retourneren naar:

Van Os tassen en koffers
Afdeling Retouren
Antwoordnummer 10197
2400 VB Alphen aan den Rijn

Let op: Dit geldt alleen voor retourzendingen binnen Nederland.  

Wilt u uw bestelling vanuit het buitenland retourneren zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. U kunt het pakket dan retourneren naar:

Van Os tassen en koffers
Afdeling Retouren
2408 BZ Alphen aan den Rijn
Nederland

De kosten zijn vervolgens voor eigen rekening.

Worden er retourkosten in rekening gebracht?

Als u uw pakket vanuit Nederland retourneert is dit altijd gratis. Wilt u uw bestelling vanuit het buitenland retourneren zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. 

Kan ik mijn online aankoop retourneren in een Van Os tassen en koffers winkel?

Ja, u kunt uw online aankoop retourneren in een van onze winkels. U krijgt in de winkel vervolgens het door u betaalde bedrag contant terug. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om het artikel in te ruilen voor een ander artikel in de winkel. Het eerder betaalde bedrag geldt dan als 'budget' voor uw volgende aankoop. Als het artikel duurder is, dient u het verschil bij te betalen. Is het artikel goedkoper, krijgt u het verschil contant terug. Let op: Wilt u uw online aankoop retourneren in een van onze winkels, dient u ten alle tijden een retourformulier mee te nemen. Dit retourformulier geldt als aankoopbewijs. Zonder retourformulier kan het winkelpersoneel u helaas geen geld teruggeven. 

Sparen
Hoe werkt het Van Os tassen en koffers spaarsysteem?

Als u vaste klant bent bij Van Os tassen en koffers, worden uw aankopen geregistreerd in ons systeem. Vier keer per jaar keren wij een percentage van de totale aankopen uit aan onze vaste klanten. Het bestede bedrag moet in die periode meer dan €200 zijn geweest. U krijgt het bedrag vervolgens als bonuscheque thuisgestuurd per post.

SCHRIJF U IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ACTIES, NIEUWTJES EN AANBIEDINGEN

Klantenservice