Menu

Ruilen en Retourneren

Wij begrijpen het als je wat langer de tijd nodig hebt om te bepalen of jouw nieuw gekochte artikel wel echt bij je past. Bij ons zit je daarom niet vast aan een beperkte bedenktijd van bijvoorbeeld 14 of 30 dagen. Je krijgt na jouw online aankoop namelijk 100 dagen de tijd om na te gaan of het artikel echt is wat je zoekt. Je kunt het dan altijd eenvoudig ruilen of retourneren bij één van onze 31 winkels bij jou in de buurt of per post. 

100 dagen bedenktijd
De bedenktijd of herroepingstermijn verstrijkt 100 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het artikel fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.  

Ruilen of retourneren in een van onze 31 winkels
Het is eenvoudig om een of meerdere artikelen van een webbestelling te ruilen of retourneren in één van onze 31 winkels. In onze winkels heb je de mogelijkheid om het materiaal te voelen en te kijken hoe deze staat. Mocht je hier graag gebruik van willen maken, neem dan altijd een retourformulier mee naar de winkel. Dit retourformulier wordt bij iedere webbestelling meegestuurd en geldt als aankoopbewijs. In de winkel kan je jouw artikel eenvoudig ruilen voor een nieuw artikel of het betaalde bedrag kan in de winkel in contanten worden terugbetaald (mits er voldoende contant geld aanwezig is). Let op: als je een bonuschequecode of andere kortingscode hebt gebruikt, zal dit niet worden verrekend in het retourbedrag. Heb je gebruik gemaakt van Afterpay? Dan ontvang jij je aankoopbedrag terug in een van onze winkels, en moet je vervolgens nog wel het bedrag overmaken naar Afterpay. De verzendbijdrage van €3,95 op Sale artikelen worden alleen terugbetaald wanneer de bestelling in zijn geheel geretourneerd wordt. 

Retourneren per post (binnen Nederland)

Het is eenvoudig en gratis om een artikel binnen Nederland per post te retourneren. Je ontvangt een retourformulier met het retouradres bij je bestelling. Verpak het artikel zo mogelijk weer in de originele verpakking. Vergeet niet om het retourformulier bij te voegen in de doos. Plak de sticker met het retouradres op het pakket. Zorg dat de doos goed afgesloten/afgeplakt is zodat het artikel niet beschadigd aankomt. 

Retourneren vanuit het buitenland
Mocht je jouw bestelling vanuit het buitenland willen retourneren, dan zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. Je kunt het pakket dan retourneren naar:
Van Os tassen en koffers
Afdeling Webshop
Curieweg 21-25
2408 BZ Alphen aan den Rijn
Nederland

Modelformulier voor herroeping
Wil je gebruik maken van het modelformulier voor herroeping? Dan kun je die hier downloaden. 

Wij hanteren bij retouren de volgende voorwaarden (indien redelijkerwijs mogelijk):

1. Het artikel / de artikelen moet(en) compleet zijn;
2. Het artikel / de artikelen moet(en) in oorspronkelijke staat zijn;
3. Het artikel / de artikelen moet(en) ongebruikt zijn.

Indien dit niet het geval is, kunnen wij in het uiterste geval (incompleet of beschadiging) kosten in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van goederen vast te stellen.

In al onze pakketten vind je een retourformulier waarmee je het artikel kunt terugbrengen, ruilen of retourneren per post. Retourneren via ons antwoordnummer is gratis. Wil je op een andere manier de artikelen terugsturen, dan zijn de kosten voor jou. Om onze First Class Service verder te optimaliseren is het voor ons erg waardevol als je de reden van jouw retourzending beschrijft op het retourformulier. Ook is het mogelijk om door middel van het Europese modelformulier voor herroeping jouw artikel te retourneren. Je kunt dit modelformulier ook gebruiken om van je herroepingsrecht gebruik te maken. Na herroeping dien je het artikel binnen 14 dagen terug te sturen.

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Als je een gedeelte van de bestelling retourneert, dan krijgt je die verzendkosten niet terug. Van Os tassen en koffers betaalt het bedrag met hetzelfde betaalmiddel terug als waar je het artikel mee hebt betaald. Van Os tassen en koffers brengt geen extra kosten in rekening als je toestemming geeft voor een ander betaalmiddel.

Zodra wij het artikel in originele staat hebben ontvangen, wordt het bedrag van het teruggestuurde artikel zo snel mogelijk naar je overgemaakt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt tergugezonden, al naar gelang welk tijdstip het eerst valt. 

Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie hanteren wij fabrieksgarantie van de leverancier. Deze fabrieksgarantie verschilt per leverancier en wordt bij ieder artikel op de webshop apart vermeld onder 'Artikelgegevens'.

Modelformulier voor herroeping
Wil je gebruik maken van het modelformulier voor herroeping? Dan kun je die hier downloaden. 


Vragen of opmerkingen over retourneren of garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt de klantenservice op de volgende manieren bereiken:
Telefoon: 0172-447 517
E-mail: info@vanostassenenkoffers.nl

Maandag t/m vrijdag: 08.00 uur - 21.00 uur
Zaterdag: 08.30 uur - 17.00 uur


BEL 0172 - 447 517 (6 dagen per week bereikbaar) of zoek een winkel bij jou in de buurt