100 Dagen Retourrecht

Wij begrijpen het als je wat langer de tijd nodig hebt om te bepalen of jouw nieuw gekochte artikel wel echt bij je past. Bij ons zit je daarom niet vast aan een beperkte bedenktijd van bijvoorbeeld 14 of 30 dagen. Je krijgt na jouw online aankoop namelijk 100 dagen de tijd om na te gaan of het artikel echt is wat je zoekt. Je kunt het dan altijd eenvoudig ruilen of retourneren bij één van onze 31 winkels bij jou in de buurt of per post. 

Ruilen of retourneren in een van onze 31 winkels

Het is eenvoudig om een of meerdere artikelen van een webbestelling te ruilen of retourneren in één van onze 31 winkels. Vergeet dan niet om je retourformulier mee te nemen. Het retourformulier geldt als aankoopbewijs en wordt bij iedere webbestelling meegestuurd. In de winkel kan je jouw artikel eenvoudig ruilen voor een nieuw artikel of het betaalde bedrag kan in de winkel in contanten worden terugbetaald (mits er voldoende contant geld aanwezig is). Let op: als je een bonuschequecode of andere kortingscode hebt gebruikt, zal dit niet worden verrekend in het retourbedrag.

Retourneren per post (binnen Nederland)
Het is eenvoudig en gratis om een artikel binnen Nederland per post te retourneren. Je ontvangt een retourformulier met het retouradres bij je bestelling. Verpak het artikel zo mogelijk weer in de originele verpakking. Vergeet niet om het retourformulier bij te voegen in de doos. Plak de sticker met het retouradres op het pakket. Zorg dat de doos goed afgesloten/afgeplakt is zodat het artikel niet beschadigd aankomt. 

Op het moment dat jouw artikel op ons hoofdkantoor aankomt, ontvangt u een e-mail ter bevestiging van ontvangst. Zodra wij het artikel in originele staat hebben ontvangen, wordt het bedrag van het teruggestuurde artikel zo snel mogelijk naar u overgemaakt.  

Retourneren vanuit het buitenland
Mocht je jouw bestelling vanuit het buitenland willen retourneren, dan zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. Je kunt het pakket dan retourneren naar:
Van Os tassen en koffers
Afdeling Webshop
Curieweg 21-25
2408 BZ Alphen aan den Rijn
Nederland

Modelformulier voor herroeping
Wil je gebruik maken van het modelformulier voor herroeping? Dan kun je die hier downloaden. 

Wij hanteren bij retouren de volgende voorwaarden (indien redelijkerwijs mogelijk):

1. Het artikel / de artikelen moet(en) compleet zijn;
2. Het artikel / de artikelen moet(en) in oorspronkelijke staat zijn;
3. Het artikel / de artikelen moet(en) ongebruikt zijn.

Indien dit niet het geval is, kunnen wij in het uiterste geval (incompleet of beschadiging) kosten in rekening brengen.

In al onze pakketten vind je een retourformulier waarmee je het artikel kunt terugbrengen, ruilen of retourneren per post. Retourneren via ons antwoordnummer is gratis. Wil je op een andere manier de artikelen terugsturen, dan zijn de kosten voor jou. Om onze First Class Service verder te optimaliseren is het voor ons erg waardevol als je de reden van jouw retourzending beschrijft op het retourformulier. Ook is het mogelijk om door middel van het Europese modelformulier voor herroeping jouw artikel te retourneren. Je kunt dit modelformulier ook gebruiken om van je herroepingsrecht gebruik te maken. Na herroeping dien je het artikel binnen 14 dagen terug te sturen.

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Als je een gedeelte van de bestelling retourneert, dan krijgt je die verzendkosten niet terug. Van Os tassen en koffers betaalt het bedrag met hetzelfde betaalmiddel terug als waar je het artikel mee hebt betaald. Van Os tassen en koffers brengt geen extra kosten in rekening als je toestemming geeft voor een ander betaalmiddel.

Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie hanteren wij fabrieksgarantie van de leverancier. Deze fabrieksgarantie verschilt per leverancier en wordt bij ieder artikel op de webshop apart vermeld onder 'Artikelgegevens'.


Vragen of opmerkingen over retourneren of garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt de klantenservice op de volgende manieren bereiken:
Telefoon: 0172-447 517
E-mail: info@vanostassenenkoffers.nl

Maandag t/m vrijdag: 08.00 uur - 21.00 uur
Zaterdag: 08.30 uur - 17.00 uur

SCHRIJF U IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ACTIES, NIEUWTJES EN AANBIEDINGEN