Menu

Klantenservice

Van Os tassen en koffers

H.J.A. van Os Lederwaren B.V.
Curieweg 21-25
2408 BZ Alphen aan den Rijn

Stel je vraag en wij proberen je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien.

Ma t/m vrij 09.00 - 17.00 uur.

Gesloten:
Hemelvaartsdag donderdag 9 mei
Tweede Pinksterdag maandag 20 mei

KVK-nummer: 60900296
BTW-nummer: 8541.10.653

info@vanostassenenkoffers.nl
Telefoonnnummer per filiaal, klik hier
0172 - 447 517 (klantenservice)
Facebook.com/vanostassenenkoffers/

VEEL GESTELDE VRAGEN

Bestellen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Als u een artikel heeft gevonden dat u graag wilt kopen, kunt u het heel gemakkelijk toevoegen aan uw winkelmand door op ‘Plaats in winkelmand’ te klikken. U kunt vervolgens door winkelen of klikken op ‘Afrekenen’, waarna u in de winkelmand terecht komt. Als u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u die in de winkelmand invoeren. De bijbehorende korting wordt dan direct verrekend. Volg vervolgens de stappen in de winkelmand om uw bestelling af te ronden.

Ben ik verplicht mij te registeren voor een online bestelling?

In stap 2 van de winkelmand wordt gevraagd naar uw adresgegevens. U kunt op onze webshop altijd bestellingen plaatsen zonder daarbij een account aan te maken. Nadeel hiervan is dat u, mocht u meerdere bestellingen bij ons plaatsen, steeds opnieuw uw gegevens moet invoeren. Wilt u met de door u ingevoerde gegevens direct een account maken? Vink dan het vakje aan waar ‘Ja, onthoud mijn gegevens voor toekomstige bestellingen’. U wordt vervolgens gevraagd een wachtwoord op te geven voor uw account. Als u vervolgens op ‘Verder naar overzicht’ klikt, is uw account aangemaakt.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik op de homepage op ‘Inloggen’ en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul vervolgens het e-mailadres in dat gekoppeld is aan uw account. U ontvangt op dit e-mailadres vervolgens de stappen die u moet nemen om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Zijn alle prijzen op de webshop inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op de webshop zijn inclusief BTW.

Betaalmogelijkheden
Ik kan niet inloggen, hoe betaal ik het artikel dat ik wil bestellen?

Als het niet lukt om in te loggen of om een nieuw wachtwoord aan te maken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op maandag t/m vrijdag is de klantenservice bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. De klantenservice zal u vervolgens door het proces van het plaatsen van een bestelling heen leiden.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Onze webshop maakt gebruik van Buckaroo. Buckaroo is zowel in 2014, 2015 als 2016 uit het Emerce Top 100 onderzoek als Beste Payment Provider van Nederland gekomen. Via Buckaroo is onze webshop momenteel aangesloten op de volgende betaalmiddelen:
- iDEAL
- American Express
- Creditcard (Maestro, Mastercard, Visa)
- Paypal
- Riverty
- VVV-Giftcard
- Fashioncheque

Kan ik online betalen met een VVV-bon?

De VVV-bon en VVV-Giftcard zijn twee verschillende cadeaubonnen. De VVV-bon kunt u helaas niet gebruiken. Een VVV-Giftcard kunt u zowel in de winkel als online bij ons inleveren. De VVV-code dient u in te vullen nadat u VVV als betaalmethode heeft gekozen. Let op: Een transactie met de VVV-Giftcard is sinds 1 juli 2020 gelimiteerd tot €50-. Dit door de invoering van de Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 dat geïmplementeerd is in de Nederlandse wetgeving Wwft. Het resterende bedrag van de transactie kan dan betaald worden met bijvoorbeeld iDeal.

Bezorgen
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Als u uw bestelling heeft geplaatst doen wij er alles aan om uw pakket zo snel mogelijk gereed te maken voor verzending. Het kan echter voorkomen dat het door u bestelde artikel niet op voorraad is op ons magazijn, maar wel in één van onze andere winkels. Wij zullen er dan alles aan doen om het door u bestelde artikel naar het magazijn over te brengen, om het vervolgens naar u te verzenden.

Zodra uw bestelling door ons is verwerkt ontvangt u een bevestigingsmail met daarin een track & trace code. U kunt hiermee uw bestelling volgen, tot het moment van afleveren. 

Worden er bezorgkosten gerekend?

Bij Van Os tassen en koffers draait alles om First Class Service, dat geldt uiteraard ook als je online bij ons shopt. Daarom worden bestellingen die je online bij ons plaatst binnen Nederland gratis verzonden bij een bestelling vanaf €49,95. Als jouw bestelling onder de €49,95 valt, dan brengen wij een verzendbijdrage van €3,95 in rekening.

Wil je jouw pakketje in België, Luxemburg of Duitsland laten bezorgen? Dan zijn de verzendkosten slechts €4,95. Als je het pakketje graag buiten Nederland, België, Luxemburg of Duitsland wilt laten bezorgen, dan kunnen de verzendkosten verschillen. De kosten van verzending worden altijd weergegeven in de winkelmand voordat je je bestelling plaatst.

Voor pakketten die buiten Nederland moeten worden bezorgd, rekenen wij de volgende verzendkosten:

België, Duitsland, Luxemburg: €4,95
Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk: €12,50
Italië: €13,50
Zweden: €15,00
Portugal: €25,00

Wij bezorgen niet buiten de EU.

Kan ik mijn online aankoop ook afhalen in de winkel?

U kunt uw aankoop afhalen in één van onze winkels.

Kan ik mijn aankoop ook afhalen bij een PostNL afhaalpunt?

Het kan voorkomen dat u niet thuis bent als een pakket wordt bezorgd. Wanneer u en de buren ook bij de tweede bezorgpoging niet thuis zijn, kunt u uw pakket binnen twee weken afhalen op een dichtbijgelegen Postkantoor of Pakketpunt.

U heeft twee weken de tijd om uw pakket op het Postkantoor op te halen, daarna gaat het retour naar de afzender. Vergeet niet uw legitimatiebewijs mee te nemen wanneer u uw pakket ophaalt.

Let op: vanaf 1 september 2019, wijzigt het bewaartermijn op de PostNL-locaties van twee weken naar één week.

Kan ik mijn pakket ook laten afleveren in het buitenland?

Ja, dat kan. Wij leveren naar de onderstaande landen en rekenen daarbij de volgende kosten:

België, Duitsland, Luxemburg: €4,95
Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk: €12,50
Italië: €13,50
Zweden: €15,00
Portugal: €25,00

Wij bezorgen niet buiten de EU.

Contact
Hoe kan ik contact met Van Os tassen en koffers opnemen?

U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op maandag t/m vrijdag is de klantenservice bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.

U kunt onze reparatieservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar reparaties@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 546. Op doordeweekse dagen is de reparatieservice bereikbaar van 08.00 tot 16.30.

2e Kerstdag, maandag 26 december, zijn zowel de klantenservice als de reparatieservice gesloten.

Hoe kan ik mij aanmelden of afmelden voor de nieuwsbrief?

Als u op de hoogte wilt blijven van acties, nieuwtjes en aanbiedingen, kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief. Onderaan onze homepage vindt u een grijze balk waar u zich met uw e-mailadres kunt inschrijven voor de nieuwsbrief. U kunt zich op ieder moment weer uitschrijven voor de nieuwsbrief door onderaan de laatst ontvangen nieuwsbrief op ''Afmelden'' te klikken.

Waar kan ik een klacht indienen?

Wij doen er altijd alles aan om u van First Class Service te voorzien. Bent u desalniettemin niet tevreden over onze service, horen wij dit graag. Wij zullen er dan alles aan doen om u alsnog zo goed mogelijk van dienst te zijn. U kunt een eventuele klacht indienen bij onze klantenservice. U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op maandag t/m vrijdag is de klantenservice bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.

Waar kan ik een beoordeling achterlaten?

Wij horen graag hoe u het bestellen op onze webshop heeft ervaren. U kunt een beoordeling achterlaten op onze KiyOh klantbeoordelingspagina, via https://www.kiyoh.nl/van_os_tassen_en_koffers/. U vindt hier ook de beoordelingen van voorgaande klanten.

Garantie
Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

De fabrieksgarantie op de artikelen in onze webshop is verschillend per merk. Iedere leverancier hanteert namelijk een andere garantie. Bij ieder artikel in onze webshop staat apart vermeld wat deze fabrieksgarantie is. Daarnaast geldt voor alle artikelen die u bij ons koopt, de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

Wat zijn de mogelijkheden als mijn aankoop na de garantieperiode defect gaat?

Als uw aankoop na de garantieperiode defect gaat, kunt u met het artikel naar één van onze winkels gaan. Het winkelpersoneel kan vervolgens een reparatieaanvraag voor u doen. U wordt ter plekke geïnformeerd over de kosten en de duur van de reparatieprocedure.

Klachten
Hoe kan ik een klacht indienen?

Allereerst betreuren wij het dat u een klacht heeft over ons product en/of dienstverlening. Heeft u onverhoopt toch een klacht, kunt u dit melden bij onze klantenservice. U kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 24 uur in behandeling nemen en wij zullen hier uiterlijk binnen 48 uur inhoudelijk bij u op terugkomen.

Op maandag t/m vrijdag is de klantenservice bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. Wij zullen uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Let op: u krijgt per mail geen ontvangstbevestiging van ons.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag: www.sgc.nl Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
 

Reparaties
Hoe kan ik de reparatieservice bereiken?

Je kunt onze reparatieservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een e-mail te sturen naar reparatie@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 546. Op doordeweekse dagen is de reparatieservice bereikbaar van 09.00 uur tot 16.30 uur.

Mijn webshopaankoop is kapot of beschadigd aangekomen, wat kan ik het beste doen?

Als jouw webshopaankoop bij aflevering kapot of beschadigd is, nemen wij de volledige verantwoordelijkheid op ons. Je kunt het artikel ruilen of retourneren in een van onze 28 winkels of je kunt het retour sturen door het retourformulier in te vullen en de verdere instructies op het formulier te volgen.

Bij retour sturen kan je vervolgens contact opnemen met onze klantenservice om te bepalen of je jouw geld terug wilt, of dat je een vervangend artikel wenst te ontvangen. Je kunt onze klantenservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een mail te sturen naar info@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 517. Op doordeweekse dagen is de klantenservice bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Waar moet ik met mijn defecte artikel naartoe?

Als het door jou aangekochte artikel na gebruik defect is, kan je bij één van onze winkels terecht. Het winkelpersoneel kan vervolgens een reparatieaanvraag voor je doen. Je wordt ter plekke geïnformeerd over eventuele kosten en de duur van de reparatieprocedure.

Hoe open ik mijn koffer als ik de cijfercombinatie niet meer weet?

Als je de cijfercombinatie van jouw koffer bent vergeten, kan je met jouw koffer bij één van onze winkels terecht. Het winkelpersoneel zal vervolgens proberen om de koffer voor je te openen. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om naar één van onze winkels te gaan, neem dan contact op met onze reparatieservice. Je kunt onze reparatieservice van maandag tot en met vrijdag bereiken door een e-mail te sturen naar reparatie@vanostassenenkoffers.nl of door te bellen naar 0172 - 447 546. Op doordeweekse dagen is de reparatieservice bereikbaar van 09.00 tot 16.30 uur.

Wat is de status van mijn reparatie die ik in de winkel ingeleverd heb?

Het streven is om jouw reparatieaanvraag binnen 15 werkdagen te behandelen. Aangezien wij een deel van de te repareren artikelen opsturen naar een leverancier in het buitenland, is het lastig om altijd in te schatten wat de status is van jouw reparatie. Iedere leverancier hanteert namelijk een andere procedure. 

Ruilen en retourneren
Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?

Als je onverhoopt niet (volledig) tevreden bent over het door jouw bestelde artikel kan je jouw bestelling ruilen of retourneren in één van onze winkels, uw geld wordt dan binnen twee werkdagen teruggestort op uw bankrekening. Je kunt je bestelling ook per post retourneren, dit is voor eigen rekening. Kijk voor meer informatie over retourneren op: https://www.vanostassenenkoffers.nl/100-dagen-retourrecht/

Je kunt het pakket retourneren naar:

Van Os tassen en koffers
Afdeling Retouren
Curieweg 23
2408 BZ Alphen aan den Rijn

Retourneren vanuit het buitenland

Mocht je jouw bestelling vanuit het buitenland willen retourneren, dan zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. Je kunt het pakket dan retourneren naar:

Van Os tassen en koffers
Afdeling Retouren
Curieweg 23
2408 BZ Alphen aan den Rijn
Nederland

De kosten zijn vervolgens voor eigen rekening.

Worden er retourkosten in rekening gebracht?

Als u uw pakket vanuit Nederland retourneert in een van onze winkels, is dit altijd gratis. Wilt u uw bestelling vanuit het buitenland retourneren zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. 

Als je zelf het artikel terugstuurt via de post, dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Je ontvangt een retourformulier met het retouradres bij je bestelling. Verpak het artikel zo mogelijk weer in de originele verpakking. Vergeet niet om het retourformulier (of het modelformulier of een andere verklaring) bij te voegen in de doos. Plak de sticker met het retouradres op het pakket. Zorg dat de doos goed afgesloten/afgeplakt is zodat het artikel niet beschadigd aankomt. Retourneren kan naar:

Van Os tassen en koffers

Afdeling Webshop

Curieweg 21-25

2408 BZ Alphen aan den Rijn

Nederland

Kan ik mijn online aankoop retourneren in een Van Os tassen en koffers winkel?

Ja, bij onze winkels kan je jouw gekochte artikel(en) eenvoudig terugbrengen, ruilen voor een nieuw artikel of hetzelfde artikel in een andere kleur. In één van onze winkels heb je de mogelijkheid om het materiaal te voelen en te kijken hoe deze staat. Het is ook mogelijk om een webbestelling met een of meerdere artikelen één van onze winkels te retourneren. Je krijgt dat het bedrag binnen twee werkdagen op je bankrekening teruggestort.

Mocht je hier graag gebruik van willen maken, neem dan altijd een retourformulier mee naar de winkel. Dit retourformulier wordt bij iedere webbestelling meegestuurd en geldt als aankoopbewijs. Het betaalde bedrag wordt binnen twee werkdagen teruggestort op uw bankrekening. Je kunt het eerder betaalde bedrag ook gebruiken als 'budget' om een ander artikel aan te schaffen in de winkel. Let op: als je een kortingscode hebt gebruikt, zal dit niet worden verrekend in het retourbedrag.

Sparen
Hoe werkt het Van Os tassen en koffers spaarsysteem?

Wij zijn blij met jou als klant! Profiteer als Member van mooie kortingen, de pre-shopping, dagdeals en speciale aanbiedingen. Wij verrassen je graag. Er zijn exclusieve winacties en ben je jarig? Dan hebben wij speciaal voor jou een cadeautje in de winkels klaarliggen!*

Hoe werkt het?

Het is heel eenvoudig. Bij elke aankoop (zowel online als in één van onze winkels) wordt jouw aankoopbedrag omgezet in punten. 1 euro = 1 punt. Aan de hand van de punten die je spaart krijg je een status en de daarbij behorende voordelen. Je begint met MEMBER en klimt op tot VIP of de hoogste status PREMIUM. Hoe meer je spaart, hoe hoger je status en hoe meer voordelen je krijgt.

Jouw status

Wij hebben jouw gespaarde punten van het afgelopen half jaar gebruikt voor het bepalen van jouw beginstatus voor 2019 (MEMBER, VIP of PREMIUM). Bij iedere aankoop spaar je door en zo klim je op van MEMBER naar VIP of van VIP naar PREMIUM. Ben je PREMIUM? Dan staat je status voor het hele jaar vast. Ben je een nieuwe MEMBER? Ook dan spaar je vanaf je eerste aankoop bij Van Os door en klim je gedurende het jaar op bij iedere aankoop. Je kunt gedurende de periode van een jaar niet zakken in status, je kunt wel opklimmen naar een hogere status. 

Voordelen

Wij houden je via de nieuwsbrief op de hoogte van de nieuwe coupons met exclusieve kortingen en aanbiedingen die voor je klaarstaan. Deze coupons worden op gezette momenten in het jaar uitgekeerd en jouw gespaarde punten kan je zelf in je online account inzien. Heb je een nieuwe aankoop gedaan? Dan worden je punten binnen 24 uur bijgeschreven in je account. Het is mogelijk dat jouw aankoop heeft plaatsgevonden na het uitkeren van de coupons. Dan ontvang jij bij de eerstvolgende uitkering jouw eerste coupons om te verzilveren. Onze winkelmedewerkers kunnen ook in de kassa zien welke coupons er voor je klaarstaan. 

Hoe kan ik de coupons verzilveren?

In de winkel: Bij de kassa kan de winkelmedewerker zien welke coupons er voor je klaarstaan. Je kunt kiezen welke je wilt verzilveren. Je hoeft deze niet eerst online te activeren.

Op de webshop: Log online in met je account. Hier zie je jouw gespaarde punten, jouw status en welke coupons er voor je klaarstaan. Vul je winkelwagen en selecteer bij de laatste stap in het overzicht welke coupons je wilt activeren en verzilveren.

Verjaardagscadeau

* Wil jij graag een verjaardagscadeautje ontvangen? Dit kunnen wij natuurlijk alleen geven als je geboortedatum bij ons bekend is. 

Wil je meer weten of heb je nog vragen? Bekijk dan onze Van Os Membership pagina. 

Klantenservice

BEL 0172 - 447 517 (5 dagen per week bereikbaar) of zoek een winkel bij jou in de buurt